Zgodba o noprintZ

Od ideje do startupa

5. del: Ekipa in komunikacija

by Tina

Tako, pa je tu zadnji del našega bloga. S tem zaključujemo opis naše start up odisejade, ki je seveda še zdaleč ni konec. V upanju, da bodo naši zapisi v pomoč pri realizaciji vaših sanj, vas vabimo k branju.

Foto opomba: tokratne fotografije so iz repertoarja noprintZ teambuildinga, ki se je odvijal lani jeseni na Koroškem. 

Sestavljamo ekipo

Kot smo že omenili, so za investitorje najpomembnejši dejavnik pri odločanju za vložek ekipa in njeni člani. Od ekipe je odvisen celoten uspeh start upa in njegove dejavnosti. Ali je ekipa sposobna ustvariti produkt, zanimiv za trg, ustrezno definirati poslovni model, realizirati zastavljene cilje in potem to uspešno razvijati in ohranjati na trgu?

Fin4Green ekipo smo sestavljali postopoma; malo družinsko, malo plansko, nekaj pa tudi po srečnih naključjih in poznanstvih. Pri tem nas je vodila predvsem misel, da je pomembna v ekipi raznolikost znanja in izkušenj. Tako je naš team sestavljen iz različnih profilov in branž. Pokrite imamo ključne funkcije; finančno-računovodsko, tehnično-razvojno (IT-jevsko) in prodajno. Podporne funkcije, kot so oblikovanje, kadrovska in marketing pa so že od ustanovitve dalje še odlična dodana vrednost, saj so nam omogočale, da smo že od vsega začetka celotno poslovanje in razvoj aplikacije postavljali na strokovnih in zdravih temeljih.

Vmesni chill-out je fundamentalnega pomena za uspešno izpeljavo naloge.

Poleg strokovnosti pa je pomembno, da so povezana tudi druga pomembna znanja, veščine in lastnosti ekipe: vizionarstvo, tehnološka podkovanost, razumevanje poslovanja podjetja in finančna pismenost, podjetniški način razmišljanja, veščine projektnega vodenja, vztrajnost, široko razmišljanje izven okvirjev, poznavanje trga, potrpežljivost ter veščine mreženja in vzpostavljanja kontaktov, nadgrajena z veščinami prepričevanja. Predvsem pa veliko pozitivizma, odprte komunikacije, zaupanja v produkt in uživanja v razvoju zgodbe!

Sprva generalisti, potem specialisti

Ampak bodimo realni…vedno ne gre vse gladko, kot se bere, kajne? Na začetku smo bili vsi skoraj vse, nismo imeli prave delitve funkcij in dela. Vsi smo bili kreatorji idej, testerji, pobudniki, pisci dokumentov, promotorji, prodajniki, lobisti, organizatorji in še kaj. To je bilo zelo dobro, dinamika je bila intenzivna in vsak izmed nas je imel možnost izraziti svoje ideje, mnenje in pogled na stvari, predvsem pa doprinesti svoj prispevek. V najetih prostorih smo preživeli ure skupnega dela in debat, ki so včasih delovale brezplodno, na koncu pa je ena sama stvar ali izjava pomagala, da smo dejansko naredili korak naprej in dosegli želen učinek. Kljub temu je bilo včasih težko najti skupen jezik. Vsi prihajamo iz različnih okolij, z različnimi izkušnjami, različnimi prepričanji in predvsem z različnimi karakterji, zato smo se kdaj tudi sporekli. Včasih nam je tudi »malo padlo dol«, vendar tega nikoli ni nihče zares izrazil in povedal naglas. Smo stisnili zobe in vztrajali. Na koncu smo vedno našli skupni jezik in pravo pot; z medsebojnim spoštovanjem, spoštovanjem enakopravnosti in tehtnimi argumenti smo prestali vse preizkušnje.

Ker gre pri našemu poslu za aplikacijo za končne uporabnike, je bila raznolikost naše ekipe (po spolu, profilu, karakterju, izkušnjah, zanimanju, hobijih,….) zelo dobrodošla, saj je vsak povedal mnenje iz svojega vidika. Tudi naši ciljni uporabniki so namreč raznoliki, tako da smo s tem uspeli prilagoditi aplikacijo širokemu spektru ljudi.

Sami pro-ji na kupu.
Strateška dogovarjanja tik pred naslednjim podvigom.

Počasi, skozi delo in razvoj celotne zgodbe pa so se naše funkcije počasi same od sebe začele formirati v neko obliko delovnih mest, ki jih zdaj z zaposlovanjem sodelavcev ali najemanjem zunanjih, tudi ohranjamo in razvijamo glede na razvoj poslovanja.

Poslovni partner in njegov final push:

“Pojdite že na trg, zavedati se morate, da vaš produkt ne bo nikoli idealen. Vedno bo nekaj, kar boste morali reševati, popravljati, dopolnjevati in razvijati. Zato je bolje, da odrinete na trg čim prej in se nato prilagajate!”

Direktorja smo izbrali med obstoječimi člani ekipe spontano, saj ima naš Simon K. izkušnje v vodenju, obvlada poslovni del in finance, je komunikativen, ima odlične veščine javnega nastopanja in smisel za mreženje in prodajo. Vse kvalitete na enem mestu, zato odločitev in izbira nista bili težki.

Naša izkušnja delovanja tima je pokazala, da je najbolj pomembno to, da med nami ves čas vlada spoštovanje in poteka komunikacija brez skritih namenov – torej odkrito, pošteno in iskreno. Vse nesporazume rešujemo sproti in jih ne pometamo pod preprogo. To nam omogoča ohranjati zdrave medsebojne odnose in stabilnost v poslovanju.

Eni bolj previdno, drugi bolj zagnano.

Brezpapirni računi so prihodnost

  • Nič več iskanja
  • Nič več neuporabnih zbledelih termo računov.
  • Enostavno povezovanje s karticami zvestobe.
  • Vsi računi v eni sami aplikaciji.
  • Prijazni okolju.
  • Enostavno uveljavljanje garancij in menjav izdelkov.

Nikoli ni tako dobro, da ne bi moglo biti še boljše

Poudariti moramo še en pomemben vidik, ki smo ga zaznali in je povezan z naslovom tega sestavka . Vsi člani in ustanovitelji našega start upa smo bili ob ustanovitvi stari okoli 40 let, z vsaj 15 do 20-letnimi delovnimi izkušnjami. Zakaj to omenjamo? Naša bogata izkušenost je bila v razvoju posla izjemen plus, včasih pa tudi velik minus. Dobro je bilo to, da smo z našim znanjem in izkušnjami marsikatero stvar lahko naredili sami precej hitro in kvalitetno, a ker smo poznali vse možne ovire, težave in posledice, smo se v odločitve in nadaljnje korake spuščali preveč »ziheraško« in počasi. Pri tem nam je oči odprl eden izmed naših poslovnih partnerjev, ki nam je na sestanku rekel približno takole: »Pojdite že na trg, zavedati se morate, da vaš produkt ne bo nikoli idealen. Vedno bo nekaj, kar boste morali reševati, popravljati, dopolnjevati in razvijati. Zato je bolje, da odrinete na trg čim prej in se nato prilagajate!« Tako si včasih želimo, da bi imeli malo manj vedenja o potencialnih težavah in več mladostnega »bomo že nekako« :).

Če ne drugega, lahko služiš kot merska enota.

Tako. noprintZ aplikacija je lansirana na trg že nekaj časa, kar je prineslo zopet spet nove izzive. Lekcije in zanimive izkušnje, ki jih ob tem pridobivamo, bomo delili z vami tudi v prihodnosti. Se beremo!